Portal ePAPIR počeo sa radom

Portal ePAPIR počeo sa radom

 

Portal ePAPIR, pokrenut u okviru projekta Vlade Republike Srbije „ePAPIR – smanjenje administrativnog opterećenja privrede“, počeo je sa radom 15. maja.

Portal je osmišljen tako da omogući zainteresovanim privrednicima da upute predloge i sugestije za izmenu administrativnih procedura koje im otežavaju poslovanje. Privrednici će, ukoliko žele, dobiti priliku da preko portala podele sa nadležnima svoje mišljenje o tome koje od administrativnih postupaka treba unaprediti, pojednostaviti ili ukinuti. Šta više, u ovoj fazi projekta od ključnog značaja je upravo aktivno učešće privrede, naročito malih i srednjih preduzeća. Smisao projekta je da se kreira podsticajno ekonomsko okruženje i ekonomska stvarnost koja počiva na transparentnim i predvidljivim administrativnim procedurama, pa su iz tog razloga iskustva privrednika iz direktnog dodira sa javnom upravom neprocenjiva.

Trenutno je na ePAPIR-u dostupno oko 2.500 administrativnih postupaka odnosno propisa, dozvola i odobrenja koje su za potrebe ovog portala popisale 84 institucije javne uprave na državnom nivou. Predviđeno je da se svih 2.500 propisa i dokumenata dostupnih na portalu, uz pomoć privrednika, preispita.

Cilj projekta je da se do 2021. godine uspostavi jedinstven registar administrativnih procedura i da se istovremeno ostvari ušteda domaćoj privredi i građanima kroz pojednostavljenje, optimizaciju i digitalizaciju administrativnih procedura.

U ovaj projekat, koji je Vlada pokrenula 2016. godine, avgusta 2017. godine se uključila i Evropska unija Unija se pri saradnji sa domaćim vlastima usredsredila pretežno na skrining propisa koji regulišu poslovni život u Srbiji i optimizuju procedure. Finansijski, Unija je projektu vrednom oko 7 miliona evra doprinela sa oko 2, 5 miliona evra.

 

Izvori: eKapija, Danas